In de Salon van het Koetshuis wordt tot en met 12 november een selectie getoond van de kalenders van grafisch ontwerper Baer Cornet die hij tussen 1978 en 2000 voor Verffabriek Jac Eyck ontwierp. De ontwerpen van Baer Cornet kenmerken zich door het gebruik van de basiskleuren rood, geel, blauw en wit en het beperkt aantal schreefloze letters zoals de Monotype Grotesque, de Frutiger, de Futura en de Gill.
In de jaren zestig vindt in Limburg een kleine groep mensen elkaar rond hun voorliefde voor constructivistische en functionele vormgeving. Naast Baer Cornet bestond deze Limburgse avant-garde uit de drukkers Cor en Jean Rosbeek, de architect Herman Zeekaf, de architecten William Graatsma en Jan Slothouber en de directeur van Verfindustrie Jac Eyck, Jo Eyck.
In dit artistieke klimaat ontwikkelt Rosbeek zich tot één van de beste drukkers van Nederland en ver daarbuiten. In de drukkerij is veel ruimte voor experiment. Zo laten Slothouber en Graatsma er hun studies van het Centrum voor Cubische Constructies publiceren en werkt Jo Eyck met hun samen voor de reeks kalenders en de catalogi van de tentoonstellingen die hij in de verfgroothandel organiseert. De kalenders van Verffabriek Jac Eyck waarin de typografische mogelijkheden experimenteel worden verkend, behoren tot het interessantste werk van Baer Cornet.
De bescheiden presentatie in de Salon van het Koetshuis – omringd door meubilair van Herman Zeekaf - geeft een bijzonder beeld van de artistieke visie van Jo Eyck op grafisch ontwerp en kunst.